top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverRosan van der Zee

Geen papieren vleugels - Verliefd?

Ik ben mijn vlinder kwijt

Vroeger kon ik haar misschien nog wel voelen

Maar ze is weggevlogen en nooit meer teruggekomen

Mijn roze wolken zijn grauw en onverstoorbaar geworden

De sprankel is verloren

Terugdenkend aan een tijd die nooit echt is geweest

Wat mis ik nou het meest?

Wij

Een eenheid

Samen voelen

Samen zijn

Maar ik ben mijn vlinder kwijt

Ik kan haar niet meer voelen

Begrijp niet goed wat mensen bedoelen

Als ze zeggen ‘verliefd’ te zijn

- Kriebels in de buik

Ik heb ’t niet

- Het hart gaat sneller kloppen

Mijn hart klopt rustig door

- Liefde maakt blind

Maar ik zie jou toch echt staan

Kan ik dan nooit meer verliefd zijn?

Kan ik dan nooit samen zijn?

Moet bij mij alles precies zoals bij iedereen zijn?

Kan het bij mij niet gewoon een beetje anders zijn?

Ik denk aan je

Ik voel veel voor je

Ik ben graag bij je

Maar soms wil ik even alleen

Niemand om me heen

Om vervolgens weer samen te zijn

Mijn vlinder is er misschien wel nooit geweest

Was het al die tijd een ander beest

Als een vogel die haar eigen weg vliegt

Verlangend naar een partner om samen te kunnen zijn

Niet om blindelings te fladderen door roze wolken

Waarna bij de eerste de beste storm de papieren vleugels vergaan

En je niet meer samen verder kunt gaan

Maar om te leven als een individueel en een eenheid

Een eenheid die samen zoveel meer kan doorstaan

Ik voel geen vlinders in mijn buik

Geen blinde liefde

Ik zie je voor wie je bent

Wat vind ik je mooi

Ik laat mijn vogel uit de kooi

En hoop dat we samen verder kunnen vliegen

Dat we samen sterker zullen staan


Nee, ik heb geen papieren vleugels

Maar vleugels waarmee we ook de zwaarste storm kunnen doorstaan

208 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page